Computerdoc biedt u als bedrijf de mogelijkheid om een volledige migratie van uw on-premises ( een server bij u op kantoor) omgeving naar Microsoft 365 omgeving te realiseren. Denk hierbij aan de volgende zaken:
Uw documenten en andere data komt in Sharepoint
Uw email komt in Microsoft Exchange Office 365
Uw eventuele databases en programmatuur komt in Azure.
Er worden continu 3rd party back-ups gemaakt buiten microsoft.
Maar waarom naar Microsoft 365?
Er zijn een aantal redenen waarom wij juist nu aanraadden om naar Microsoft 365 eventueel in combinatie met Azure over te stappen:
Hoge beschikbaarheid. De mogelijkheid om services gedurende lange tijd aan de gang te houden, met heel weinig downtime, afhankelijk van de service in kwestie.
• Schaalbaarheid. De mogelijkheid om resources te vergroten of te verkleinen voor een bepaalde werklast. U kunt extra resources toevoegen om een werkbelasting te onderhouden (ook wel schaalvergroting genoemd), of extra mogelijkheden toevoegen om een toename van de vraag naar de bestaande resource te beheren (ook wel opschalen genoemd). Schaalbaarheid hoeft niet automatisch te gebeuren.
• Elasticiteit. De mogelijkheid om automatisch of dynamisch resources te vergroten of te verkleinen als dat nodig is. Elastische bronnen komen overeen met de huidige behoeften en bronnen worden automatisch toegevoegd of verwijderd om te voldoen aan toekomstige behoeften wanneer dat nodig is (en vanaf de meest voordelige geografische locatie). Een onderscheid tussen schaalbaarheid en elasticiteit is dat elasticiteit automatisch gebeurt.
• Fouttolerantie. Het vermogen om actief te blijven, zelfs als een onderdeel (of service) niet meer functioneert. Meestal is redundantie ingebouwd in de architectuur van cloudservices, dus als een onderdeel uitvalt, neemt een back-upcomponent de plaats in. Dit type service zou tolerant zijn voor fouten.
• Noodherstel. De mogelijkheid om te herstellen van een gebeurtenis die een cloudservice heeft uitgeschakeld. Noodherstel voor cloudservices kan zeer snel plaatsvinden, waarbij automatisering en services direct beschikbaar zijn voor gebruik.
• Globaal bereik. De mogelijkheid om publiek over de hele wereld te bereiken. Cloudservices kunnen aanwezig zijn in verschillende regio’s over de hele wereld, waartoe u en uw klant toegang hebben, waardoor u aanwezig bent in die regio’s, ook al heeft u mogelijk geen infrastructuur in die regio.
• Latentiemogelijkheden van de klant. Als klanten traagheid ervaren bij een bepaalde cloudservice, wordt er gezegd dat ze enige latency ervaren. Hoewel moderne glasvezelkabels snel zijn, kan het even duren voordat services op acties van klanten reageren als de service niet lokaal bij de klant is. Cloudservices hebben de mogelijkheid om resources in datacentra over de hele wereld in te zetten, waardoor eventuele latentieproblemen van klanten worden opgelost.
• Voorspellende kostenoverwegingen. De mogelijkheid voor gebruikers om de kosten te voorspellen die ze zullen maken voor een bepaalde cloudservice. Er worden kosten voor individuele services beschikbaar gesteld en er worden tools verstrekt waarmee u de kosten kunt voorspellen die een service met zich meebrengt. U kunt ook analyses uitvoeren op basis van geplande groei.
• Technische vaardigheidsvereisten en overwegingen.
Cloudservices kunnen hardware en software voor workloads leveren en beheren. Om een workload op gang te krijgen met cloudservices, zijn minder technische middelen nodig dan om IT-teams een fysieke infrastructuur te laten bouwen en onderhouden voor dezelfde workload. Een gebruiker kan een expert zijn in de applicatie die hij wil gebruiken zonder dat hij vaardigheden nodig heeft om de onderliggende hardware- en software-infrastructuur te bouwen en te onderhouden.
• Toegenomen productiviteit.
Datacentra of servers op locatie vereisen doorgaans veel hardware-instellingen (ook wel bekend als rekken en stapelen), softwarepatching en andere tijdrovende taken voor IT-beheer. Cloud computing elimineert de noodzaak voor veel van deze taken. Hierdoor kunnen IT-teams tijd besteden aan het bereiken van belangrijkere bedrijfsdoelen.
• Veiligheid. Cloudproviders bieden een breed scala aan beleidsregels, technologieën, controles en deskundige technologische vaardigheden die betere beveiliging kunnen bieden dan de meeste organisaties anders zouden kunnen bereiken. Het resultaat is een verbeterde beveiliging, die helpt om gegevens, apps en infrastructuur te beschermen tegen mogelijke bedreigingen.